CO PUBLIKOWAĆ ABY …

Mam pewne obawy jak odbierzesz ten tekst po tym, jak w zeszłym tygodniu pisałam, że nic nie musisz. W związku z tym na samym początku chcę Cię zapewnić, że nie planuję przestać dawać “złotych rad”. Nadal będę rozgryzać Instagram dla Ciebie i zdradzać po kawałeczku jego tajniki. Pamiętaj, że wszystkie porady, tricki czy hacki to tylko sugestie, nikt, ze mną na czele, niczego Ci nie narzuca!

Dziś szybki wpis (mam nadzieję). W kilku zdaniach zdradzę Ci co publikować aby wywoływać konkretne reakcje. Tak, zawsze można opisać to w CTA (call to action), ale są tacy, którzy go nie stosują. Poza tym nigdy nie będzie tak, że każda osoba grzecznie się do tego zastosuje. Dlatego ten artykuł jest o tym, jak już samą treścią delikatnie nakłaniać obserwujących do działania.

REAKCJE

W JAKI SPOSÓB MOŻEMY REAGOWAĆ NA TREŚCI?

Jakie rodzaje reakcji mam dostępne na Instagramie:

  • polubienia (lajki),
  • komentarze,
  • udostępnienia,
  • zapisania,
  • obserwacje,
  • wyświetlenia.

Wiele mówi się o tym, które z tych interakcji są najważniejsze w pozycjonowaniu tego, co publikujemy. Na początku tego roku głównie można było spotkać się z poglądem, że to zapisania postów (czyli, gdy ktoś klika proporczyk po prawej, pod naszym zdjęciem), mają największy wpływ na podbijanie zasięgu naszych treści. Jednak nie była to potwierdzona informacja, ale rozeszła się jak burza. Jeden z twórców Instagrama opowiadał, że na zasięg równie duży wpływ mają wszystkie reakcje, jednak w głównej mierze chodzi o czas poświęcony na nasz post. Im dłużej, tym lepiej. To jest główny sygnał dla algorytmu, że to, co opublikowaliśmy jest wartościowe. Nie trudno sobie więc wyobrazić, że lajk czy zapis to tylko szybki klik. Ważniejsze jest aby nasi odbiorcy przejrzeli wszystkie dodane zdjęcia, dodali komentarz czy przeczytali podpis pod nim (lub chociaż kliknęli “więcej”). Pamiętaj jednak, że to, co dobre zawsze się obroni!

AKCJA – REAKCJA

CZYLI CO PUBLIKOWAĆ

POLUB, UDOSTĘNIJ, OBSERWUJ

Jeśli zależy ci na polubieniach:

  • publikuj głównie zdjęcia, najlepiej pojedyncze (czytałam, że jedno zdjęcie lepiej “wchodzi” w hasztagach, czyli dodając jedno można uzyskać więcej wyświetleń z tego źródła),
  • zdjęcia wysokiej jakości,
  • selfie,
  • kreatywne obróbki (tutaj polecam aplikację PicsArt),
  • flatlay (zdjęcia z góry, przedmioty ułożone na płasko),
  • śmieszne zdjęcia,
  • wnętrza,
  • piękne widoki,
  • zdjęcia pokazujące progres (przed i po).

jEŚLI ZALEŻY CI NA KOMENTARZACH:

  • zadawaj pytania,
  • pytaj o opinie,
  • dawaj możliwość wyboru,
  • pisz kontrowersyjne treści,
  • poproś o polecenia,
  • posty typu: przedstaw się lub swój biznes.

Tutaj jeszcze kilka słów o tym jak pisać, aby inni chcieli czytać. Po pierwsze zwróć uwagę – zachęć nagłówkiem, zaciekaw. Dalej używaj prostych słów, nie przemawiaj do narodu, ale zwracaj się do konkretnej osoby. Pisz o problemach, marzeniach, korzyściach i doświadczeniach. Nie koloryzuj. Poza tym pisz krótkie akapity i stosuj pomiędzy nimi przerwy. Wypunktuj, używaj emotek i jeśli to w Twoim stylu stosuj CTA.

jeśli zależy ci na udostępnieniach:

  • informuj o nowinkach,
  • przekazuj ważne wiadomości,
  • sprzedawaj gorące ploteczki,
  • organizuj konkursy,
  • pisz kontrowersyjne treści,
  • publikuj cytaty.

jeśli zależy ci na zapisach:

  • twórz tutoriale, pokazuj jak zrobić coś od początku do końca,
  • pisz o tajnikach swojego biznesu,
  • korzystaj z instakaruzeli,
  • dodawaj porady,
  • twórz treści edukacyjne,
  • publikuj posty typu: “10 sposobów na…”
  • publikuj instruktaże, checklisty, wykresy …

jeśli zależy ci na obserwacjach i wyświetleniach:

  • dodawaj rolki (reels),
  • posty edukacyjne,
  • korzystaj z nowych trendów,
  • bierz udział w wyzwaniach (w tym #kreatywnemamywyzwanie),
  • rozdawaj darmowe materiały,
  • organizuj konkursy,
  • dawaj rozrywkę.

Oczywiście, w każdym z wymienionych przypadków możesz stosować CTA, ale tak, jak już pisałam, nie zawsze Twoi obserwujący muszą się do niego zastosować. Pamiętaj też, że Instagram opiera się głównie na wzajemności, dlatego nie bądź bierna/bierny. Dodatkowo, jeżeli Twoje treści będą wartościowe, na pewno nie pozostaną obojętne.

Jeżeli masz ochotę porozmawiać możesz zostawić komentarz tutaj pod artykułem, lub napisać do mnie na IG, tutaj zostawiam link:

Zajrzyj też do kategorii ROZWÓJ INSTAGRAMA po więcej podobnych treści:

Jeden komentarz do CO PUBLIKOWAĆ ABY …

Dodaj komentarz