Dobre pierwsze wrażenie!

Wystarczy kilka sekund aby osoba odwiedzająca Twoje konto zdecydowała czy chce z Tobą zostać na dłużej. Kluczowe elementy takie jak zdjęcie profilowe, BIO czy relacje wyróżnione w parę chwil decydują o Twoim sukcesie lub porażce.

Dlatego chcę pokrótce omówić wszystkie najważniejsze elementy, abyś zawsze robiła/robił dobre pierwsze wrażenie!

ZDJĘCIE PROFILOWE ORAZ BIO

Zdjęcie profilowe:

  • powinno być Twoje (niezależnie od tego, co tworzysz widząc Twoją twarz, mam do Ciebie większe zaufanie),
  • na zdjęciu najlepiej jednolite tło, widoczna twarz lub jej część,
  • wysoka jakość,
  • kontrast między postacią a tłem,
  • możesz użyć swojego autorskiego logo.

BIO:

  • kim jesteś,
  • co publikujesz (jaką wartość obserwujący znajdą na Twoim profilu),
  • tylko Twoje autorskie hastagi (jeśli użyjesz hasztagów ogólnych, dasz osobom wchodzącym na profil szybkie wyjście z konta),
  • jak można się z Tobą skontaktować,
  • jeśli masz swoją stronę link.

RELACJE WYRÓŻNIONE

Na estetykę konta, a musimy pamiętać dwie rzeczy: po pierwsze większość z nas to wzrokowcy, jeśli coś jest miłe dla oka chcemy tego więcej; po drugie Instagram wciąż jest aplikacją wizualną, wpływ mają również nakładki na relacje wyróżnione. Można je zrobić samemu ze zdjęć czy grafik lub skorzystać z aplikacji do tworzenia nakładek. Dodajemy je w opcjach relacji. Ja przyznam szczerze, że wciąż szukam swojego ideału. Dobrze też jeśli relacji wyróżnionych nie mamy za dużo (maksymalnie 6 kafelków), niech to będą na prawdę ważne dla Ciebie rzeczy.

Uważam, że nie każda współpraca musi mieć swoją relację, jeśli chcesz je wyróżniać, możesz skorzystać z przewodników.

O MNIE

Kolejna ważna rzecz wiąże się z poprzednią, w relacjach wyróżnionych warto mieć zakładkę “O MNIE” lub “TU ZACZNIJ”. Nasze BIO jest ograniczone ilością znaków i ciężko w nim zamieścić wszystkie ważne informacje, dlatego korzystając z relacji możesz dodać pozostałe. Nagraj filmik, w którym mówisz o sobie, swoim celu, marzeniach. Opowiedz skąd pomysł na prowadzenie konta i do kogo chcesz dotrzeć. Poinformuj czego oczekujesz od swoich obserwujących. To nic złego mieć oczekiwania, a jeśli jasno dasz znać, to na pewno nie zaszkodzi. Jeśli boisz się pokazywać, możesz też zrobić info-grafikę i w niej zamieścić wyżej wymienione informacje. Co jakiś czas (przy rosnącej liczbie obserwujących) dawaj znać nowym osobom, że masz taką relację oraz co można w niej znaleźć.

Jeśli chcesz wiedzieć czy idziesz w dobrą stronę zapytaj co jakiś czas swoich obserwujących jak znaleźli Twoje konto oraz co spowodowało, że nacisnęli “obserwuj”.

Rób otwarty panel pytań korzystając z naklejki w relacjach “zadaj mi pytanie”. Dzięki temu dowiesz się czy przekazujesz swoim obserwującym wszystkie interesujące ich informacje.

WAŻNE!

Zwróć też uwagę na nazwę swojego konta. Postaraj się aby była łatwa do napisania i zapamiętania. Moja poprzednia nazwa to było coś złego 😉 na szczęście, to już przeszłość. Dodatkowo publikuj regularnie i wcale tu nie chodzi o kilka postów dziennie czy nawet posty każdego dnia. Jeśli ustalisz, że nowe treści puszczasz w świat w poniedziałki, środy i piątki trzymaj się tego (to też dobrze wpływa na algorytm). Postaraj się aby tych treści przybywało, bo częściej wracamy na profile, na których mamy co czytać i przeglądać niż na te, które mają kilka postów.

No i na koniec spójność, ale to chcę omówić osobno, bo jest o czym 😉

A Ty, jak myślisz, robisz dobre wrażenie?

3 komentarze do Dobre pierwsze wrażenie!

  1. […] Napisałaś/łeś piękną wiadomość, Twoje konto ma zadbane wszystkie niezbędne elementy aby zrobić pierwsze dobre wrażenie, statystyki z załącznika też są imponujące, a jednak firma/wydawnictwo nie odpisała lub napisała, że nie jest zainteresowana. No cóż, nie ma złotego środka na to abyś zawsze dostawała/dostawał TAK. Może jeśli masz dziesiątki tysięcy obserwujących, ale tego nie wiem, przyjdę z aktualizacją po przekroczeniu 10tys. ;). Jeśli chcesz przypomnieć sobie jak robić dobre wrażenie, zostawiam Ci link do: WSZYSTKO NA WSZYSTKO NA TEMAT ROBIENIA DOBREGO WRAŻENIA – KLIK […]

Dodaj komentarz