Chcesz być influencerem, czyli właściwie kim?

Ewidentnie ktoś, kto bez namysłu bierze każdą współpracę, z każdego możliwego źródła to nie influencer!

Aby mieć jasność, ja nie zabraniam, bo jak to powiedziała moja koleżanka z grupy kreatywnych mam Magda, każdy wybiera swoją drogę ;), więc jeśli chcesz traktować swoje konto jak gazetkę reklamową to Twoja sprawa, ale zapewniam Cię, nie ma to nic wspólnego z byciem influencerem. To prawda influencerzy biorą udział w kampaniach, promują produkty, ale również dzielą się swoją opinią czy poglądami, podsumowując mają coś do powiedzenia.

Jak sama definicja wskazuje być influencerem to znaczy mieć wpływ, mieć relacje z ludźmi, oddziaływać w zamian za ich zaufanie.

Według mnie to dość istotne aby dobierać współprace pod swój profil, aby to nie było od sasa do lasa, ale przemyślane z głową. Uważam, że na przykład, na profilu ewidentnie dziecięcym nie powinno się promować alkoholu. Wiesz co mam na myśli?

Jak stać się influencerem?

  • Nawiąż relacje! To chyba pierwsza i najważniejsza zasada w ogóle budowania konta na IG. Jeśli masz zaufanie u swoich odbiorców, masz szansę na nich wpływać.
  • Nie wciskaj kitu! To w nawiązaniu do pkt 1. Jeśli coś Ci nie pasuje, nie podoba się – nie reklamuj na siłę, bo liczysz na korzyści. Jeśli mam być szczera lubię gdy ktoś pisze, że coś mu nie odpowiada w danej rzeczy.
  • Dobieraj odpowiednie kampanie do swojego profilu. To, o czym pisałam powyżej. Jeśli kampanie, które wybierasz kłócą się z głównym tematem Twojego konta, odwiedzający Cię wyczują, że coś tu jest nie tak. Jeśli planujesz reklamować wszystko, napisz o tym w swoim BIO (do niego jeszcze wrócę w osobnym wpisie).
  • Nie bierz wszystkiego jak leci, ceń swoją pracę. Dobrze wykonana współpraca wymaga zaangażowania, testów produktu, zdjęć, rzetelnego opisu, to wszystko Twój cenny czas.
  • Naucz się wyceniać swoją pracę, to znaczy ocenić czy np. wartość barteru jest współmierna do wymagań firmy.

Influencer Marketing to bardzo intensywnie rozwijający się kanał marketingowy.

Głównym jego celem jest uwiarygodnienie marki, ponieważ Ty jako “osoba” nie baner reklamowy nadajesz produktowi charakteru i kształtu. Myślę, że warto robić to uczciwie, no i z głową, bo im kreatywniej przedstawisz kampanię, tym oczywiście lepiej. Do tematu jeszcze wrócę.

Napisz w komentarzu co o tym sądzisz. Pozdrawiam Ania.

Dodaj komentarz