Chcesz być influencerem, czyli właściwie kim?
![](https://przybylskatworzy.pl/wp-content/uploads/2021/09/Projekt-bez-tytulu.jpg)
Ewidentnie ktoś, kto bez namysłu bierze każdą współpracę, z każdego możliwego źródła to nie influencer!
![](https://przybylskatworzy.pl/wp-content/uploads/2021/09/grafika-1-1024x724.jpg)
Aby mieć jasność, ja nie zabraniam, bo jak to powiedziała moja koleżanka z grupy kreatywnych mam Magda, każdy wybiera swoją drogę ;), więc jeśli chcesz traktować swoje konto jak gazetkę reklamową to Twoja sprawa, ale zapewniam Cię, nie ma to nic wspólnego z byciem influencerem. To prawda influencerzy biorą udział w kampaniach, promują produkty, ale również dzielą się swoją opinią czy poglądami, podsumowując mają coś do powiedzenia.
Jak sama definicja wskazuje być influencerem to znaczy mieć wpływ, mieć relacje z ludźmi, oddziaływać w zamian za ich zaufanie.
![](https://przybylskatworzy.pl/wp-content/uploads/2021/09/Projekt-bez-tytulu-1024x724.jpg)
Według mnie to dość istotne aby dobierać współprace pod swój profil, aby to nie było od sasa do lasa, ale przemyślane z głową. Uważam, że na przykład, na profilu ewidentnie dziecięcym nie powinno się promować alkoholu. Wiesz co mam na myśli?
Jak stać się influencerem?
- Nawiąż relacje! To chyba pierwsza i najważniejsza zasada w ogóle budowania konta na IG. Jeśli masz zaufanie u swoich odbiorców, masz szansę na nich wpływać.
- Nie wciskaj kitu! To w nawiązaniu do pkt 1. Jeśli coś Ci nie pasuje, nie podoba się – nie reklamuj na siłę, bo liczysz na korzyści. Jeśli mam być szczera lubię gdy ktoś pisze, że coś mu nie odpowiada w danej rzeczy.
- Dobieraj odpowiednie kampanie do swojego profilu. To, o czym pisałam powyżej. Jeśli kampanie, które wybierasz kłócą się z głównym tematem Twojego konta, odwiedzający Cię wyczują, że coś tu jest nie tak. Jeśli planujesz reklamować wszystko, napisz o tym w swoim BIO (do niego jeszcze wrócę w osobnym wpisie).
- Nie bierz wszystkiego jak leci, ceń swoją pracę. Dobrze wykonana współpraca wymaga zaangażowania, testów produktu, zdjęć, rzetelnego opisu, to wszystko Twój cenny czas.
- Naucz się wyceniać swoją pracę, to znaczy ocenić czy np. wartość barteru jest współmierna do wymagań firmy.
![](https://przybylskatworzy.pl/wp-content/uploads/2021/09/Projekt-bez-tytulu-1-1024x724.jpg)
Influencer Marketing to bardzo intensywnie rozwijający się kanał marketingowy.
Głównym jego celem jest uwiarygodnienie marki, ponieważ Ty jako “osoba” nie baner reklamowy nadajesz produktowi charakteru i kształtu. Myślę, że warto robić to uczciwie, no i z głową, bo im kreatywniej przedstawisz kampanię, tym oczywiście lepiej. Do tematu jeszcze wrócę.
Napisz w komentarzu co o tym sądzisz. Pozdrawiam Ania.