ZARABIANIE NA INSTAGRAMIE

Instagram jest aplikacją, która z ponad miliardem aktywnych użytkowników miesięcznie, stała się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych na świecie. Platforma ta oferuje różnorodne możliwości zarobkowe, zarówno dla indywidualnych użytkowników, jak i dla firm. Z tego artykułu dowiesz się jakie są sposoby zarabiania na Instagramie oraz jak wykorzystać aplikację aby przynosiła dochody. Dodatkowo pokażę Ci swoje dwa ulubione programy do zarabiania.

Ale zanim zaczniesz …

To nie jest tak, że wrzucisz link i zaraz wszyscy rzucą się aby kupować. Zanim zaczniesz wykorzystywać Instagram do zarabiania zadbaj o to, aby zgromadzić na swoim profilu zaangażowaną społeczność. Na początku postaw na autentyczność. Chociaż na Instagramie popularny jest trend zakładania kont “bez twarzy” (tak zwane faceless), uważam, że większe zaufanie budzi profil, za którym stoi osoba. Reklamy możesz wpleść w codzienne treści, sprzedawać bez sprzedawania.

Aby zbudować zaangażowaną społeczność skup się na początku na wartościowych treściach, w określonej tematyce. Nie skacz z kwiatka na kwiatek. Zaplanuj, zrób research i zacznij tworzyć. Pamiętaj aby odwzajemniać się zaangażowaniem i utrzymywać kontakt ze swoimi odbiorcami.

Sposoby zarabiania na Instagramie.

  • Współprace z markami – firmy chętnie podejmują współprace na zasadzie barteru lub płatne. Aby zacząć promować produkty nie musisz mieć wielu obserwujących. Część firm nastwionych na współprace stałe oferuje swoje programy afiliacyjne, płacąc % od sprzedaży ich produktów. Na początek możesz zarejestrować się na platformach, które takie współprace organizują.

Więcej pisałam o tym tutaj:

  • Sprzedaż własnych usług – możesz podpiąć pod Instagrama swój sklep internetowy, dzięki czemu będziesz mieć możliwość tagowania swoich produktów fizycznych czy online (e-booków, kursów czy webinarów).
  • Linki afiliacyjne – czyli linki stworzone w programach partnerskich, które generują zysk dla Ciebie. Linki na Instagramie możesz umieszczać w BIO, w relacjach (kiedyś aby dodać link w relacji trzeba było mieć ponad 10tys obserwujących, na szczęście od dłuższego czasu ta funkcja jest dostępna dla wszystkich). Jaki będzie zysk dla Ciebie, to już jest określone w zasadach programu, z którego zdecydujesz się korzystać. Ja polecam dwa:

KILKNIJ OBRAZEK ABY PRZEJŚĆ NA STRONĘ PROGRAMU*

KLIKNIJ OBRAZEK ABY PRZEJŚĆ NA STRONĘ PROGRAMU*

Pamiętaj o uczciwości!

Niezależnie od tego, na który sposób zarabiania się zdecydujesz, musisz pamiętać o uczciwości i tym razem nie mam na myśli kupowania lajków czy grup wsparcia. Tym razem chodzi o uczciwe oznaczanie treści sponsorowanych – to nasz obowiązek i reguluje to prawo. Należy informować naszych odbiorców, że dana rzecz pochodzi od producenta, miejsce, które pokazujemy, odwiedzamy na zaproszenie czy link jest afiliacyjny.

Więcej informacji oraz darmowy e-book znajdziesz tutaj OZNACZANIE REKLAM UOKIK (kliknij link).

Oznaczenie materiałów reklamowych uznajemy za czytelne, jednoznaczne i zrozumiałe, jeżeli jest:

  • w widocznym miejscu, np. na początku opisu lub nagrania,
  • wyróżniające się względem pozostałej treści,
  • napisane wyraźną i wystarczająco dużą czcionką,
  • w języku polskim, o ile profil jest prowadzony w tym języku,
  • z użyciem określeń jednoznacznie wskazujących na komercyjny charakter publikacji.

Materiał reklamowy oznaczamy:

  • #reklama lub (reklama),
  • #materiałreklamowy lub (materiał reklamowy)
  • #współpraca reklamowa lub (współpraca reklamowa)
  • #PostSponsorowany lub (post sponsorowany)
  • #MateriałSponsorowany lub (materiał sponsorowany)
  • #PłatnaWspółpraca lub (płatna współpraca)
  • #wideo #relacja #post #materiał + #reklamowy #sponsorowany = np. #WideoReklamowe, #RelacjaSponsorowana
  • Reklama marki XYZ,
  • Płatna współpraca z marką XYZ.

Influencer powinien również poinformować, jaką markę reklamuje.

Wyżej wymienione 3 metody zarabiania, to obecnie najpopularniejsze oraz przynoszące największe zyski sposoby. Jednak tak, jak już wspomniałam na początku, zarabianie na Instagramie wymaga Twojego zaangażowania i przede wszystkim budowania zaufania u odbiorców. Nie zniechęcaj się, włóż pracę, a z pewnością odniesiesz sukces!

*link afiliacyjny

Dodaj komentarz